Inloggen Portal

Loonverwerking

De AABO hanteert twee manieren voor het verwerken van uw loonadministratie. U kunt kiezen uit Full Service via ons Payroll Portaal of met het Prinsys HRM pakket. In beide gevallen heeft u een eigen contactpersoon waar u met al uw vragen terecht kunt. Direct een factuur presenteren hieromtrent past niet in ons beleid. Loontechnische adviezen zijn bij ons gratis. Ook proforma berekeningen en dergelijke brengen we niet in rekening.

Ook zijn enkele medewerkers ingeschreven in het NIRPA register. Dit is het Register Payroll Professional. Om in dit register ingeschreven te staan moeten er jaarlijks 220 studiepunten behaald worden. Onze medewerkers zijn dus van laatste nieuws op de hoogte.

Fullservice houdt in dat wij u alle taken van de loonverwerking uit handen nemen. U levert de urenmutaties aan via ons portaal, per mail of post en wij verwerken deze in de loonadministratie. De aangeleverde mutaties controleren wij op juistheid waarna ze worden verwerkt. Vervolgens krijgt u bericht dat de loonadministratie klaar staat, of krijgt u de gegevens nog via de mail of de post.

I.v.m. de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) werken we sinds 2020 met ons Payroll Portaal. Hiervoor krijgt u een unieke inlogcode waarmee u via internet inlogt op uw eigen gegevens.  U heeft altijd inzage in uw verwerking gegevens via internet. Uiteraard heeft u ook bij deze dienstverlening uw eigen contactpersoon bij wie u uw vragen en opmerkingen kunt neerleggen.

Voor bovenstaande keuzes is de uitdraai die u wekelijks, maandelijks of per vier weken ontvangt hetzelfde. U ontvangt het volgende:

– Loonstrook per werknemer
– Betalingsoverzicht
– Overzicht tijdspaarfonds (Bouw)
– Loonkostenverdeelstaat
– Journaalpost
– Loonlijst
– Cumulatieve loonlijst
– Overzicht premieberekeningen
– Loonaangifte

Wij verzorgen de aanlevering van de loonaangifte naar de Belastingdienst en de eventuele aanlevering van de premieberekeningen naar de bedrijfsverenigingen. Ook de aanlevering naar de PAWW wordt indien dit nodig is door ons verzorgt.

Betaling van de lonen kunnen wij aanleveren via een betalingsbestand (Sepa bestand). Indien u onder de CAO- Bouw valt kan dit bestand ook gemaakt worden voor de betalingen van het tijdspaarfonds. Hierdoor is de handmatige en tijdrovende invoer van de betalingen niet meer nodig. Wanneer u via internetbankieren betaalt ontvangt u van ons een sepa bestand. Hierin zijn alle betalingskenmerken al gevuld. U hoeft het bestand slechts in te lezen bij uw bank. Voor een instructie van het betalen via een sepa bestand kunt u kijken bij “veelgestelde vragen” op onze website.

Als werkgever bepaalt u zelf welke aanvullende gegevens op de loonstrook vermeld worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een registratie van vrije dagen in zichtbaar te maken. Daardoor is het voor u en uw werknemer elke periode duidelijk wat het saldo aan vrije dagen is.
Verder helpen wij u graag bij o.a:

– Ziek- en herstelmeldingen
– Keuze arbodienst
– Het opstellen van arbeidsovereenkomsten
– Invullen formulieren UWV, Belastingdienst enz.
– Aanvragen G-rekening
– Controle van nota’s

Vanzelfsprekend is er altijd ruimte om aanvullende afspraken te maken met betrekking tot onze dienstverlening. Wij staan uiteraard open voor uw wensen. In overleg stellen we graag een pakket op maat samen.

Payroll Portal

Dikwijls wenst een werkgever zelf overzicht te houden op de lonen van de werknemers. Toch ontbreekt in de praktijk vaak de tijd aan verdieping in de loonadministratie.

Een werkgever kan dan kiezen om de loonadministratie volledig uit handen te geven. Vaak komt het echter voor dat deze zelf de gegevens van het personeel wil kunnen wijzigen en overzicht wil houden in de werknemergegevens. Daarnaast is controle op de loonadministratie door een vakbekwaam loonadministrateur die de regelgeving in de CAO kent en juist toepast gewenst. In dat geval biedt Payroll Portal uitstekende mogelijkheden.

Indien u uw loonadministratie verwerkt via de Payroll Portal is extra kennis van loonadministratie of computersystemen overbodig. U krijgt van ons een inlogcode waarmee u op uw eigen computer via internet inlogt en de urenmutaties invoert. Gegevens van werknemers kunt u hier ook zelf aanpassen. De ingevoerde gegevens stuurt u door naar ons. Na zorgvuldige controle verwerken wij deze gegevens in de loonadministratie. Zelf bent u alleen verantwoordelijk voor een juiste invoer van de urenmutaties.

Deze manier van loonadministratie bijhouden maakt dat de werkgever uitstekend op de hoogte blijft over hetgeen er in het bedrijf speelt. Tevens geeft het de zekerheid dat de loonadministratie aan alle eisen voldoet.

Man

Hulp of advies nodig? Vraag het onze experts!

Neem contact op